Levele elküldésével elfogadja adatvédelmi tájékoztatónkat.
A következő időszak egyik slágertémája lesz az Európai Unióban az elektromobilitás, ami az EU soros elnöki szerepét betöltő Magyarországnak is fontos. Arról viszont alig beszélünk, hogy nincs zöld átállás a közúti árufuvarozás újragondolása nélkül. Ilg Péter, a PMI Logistics Solutions Kft. ügyvezetője ismertette a szegmens kihívásait. A szabályozás, a költségstruktúra és a technológiai fejlesztések együttesen határozhatják meg a jövőbeli sikert, a Zöld Fuvardíjról pedig alighanem hallunk még.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAzzal mindenki tisztában van, hogy a taxisok sokat költenek tankolásra, a társaságnak pedig, amelynek a színeiben szállítják az utasaikat, leadót fizetnek, ugyanígy az adót és a járulékokat sem ússzák meg. Az viszont kevésbé ismert, hogy a sofőrök jelentős része nem saját járművel dolgozik, hanem bérautóval, ami hetente 70-80, de akár 100-110 ezer forintot is elvisz. Vagyis a taxizás valóban nem olcsó mulatság, de gyakran azoknak sem, akik a volán mögött ülnek.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsPanaszeljárás keretében a Gazdasági Versenyhivatal megvizsgálja a Nemzetgazdasági Minisztérium által feltárt és jelzett árképzési gyakorlatot, az azt alátámasztó bizonyítékokat, és megteszi a szükséges intézkedéseket. Kérdés, hogy a kiskereskedelmi láncok valóban olajat öntöttek tűzre, vagy pusztán a beszerzési árakhoz igazodva értékesítik termékeiket a kötelező bolti akciók kifutásával.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsFigyelemreméltó havi, negyedéves, sőt féléves statisztikákat produkált Magyarországon az áruhitelezés, ezért megnéztük, mi áll a jelenség mögött. A vásárlási döntések pszichológiájában tetten érhető a fogyasztói kultúra, az egyre magasabb összegű – már 260 ezer forint feletti – kölcsönök mögött viszont egyértelműen az infláció húzódik meg. Az átlagos – még így is bőven kétszámjegyű – kamatok ugyanakkor a kánikulában több mint 4,5 százalékkal olvadtak, amit az is támogat, hogy több helyen az akció valóban 0 százalékos THM-et jelent. Eddig a foci Eb és az olimpia pörgette az áruhitelezést, de a nyár végén sincs megállás, nyakunkon az iskolakezdés.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Audi Hungaria tavaly novemberben indította el a PPE elektromos hajtásának sorozatgyártását. A gyártósor termeléséhez szükséges alkatrészeket egy 30 robotból álló flotta szállítja ki három gyártósor számára a váltókomponens megmunkálásánál, a stator összeszerelésénél és a hajtásszerelde területén - mindezt minden eddiginél nagyobb megfigyelés alatt. Lássuk, hogyan működik ez a mindennapi gyakorlatban!
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Európai Unió ugyan sokat próbál tenni az újrahasznosítható csomagolások begyűjtéséért, és az újrahasználatért, de a szétszabdalt nemzeti szabályozási keretek nagy buktatókat hordoznak magukban – állapította meg lapunknak Nagy Ervin, a magyar sport- és vitaminital-gyártó R-Water tulajdonosa.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsBeleállt a Sziget ügyvezetője a Mohuba, mondván, hogy a társaság nem teremtette meg a kötelező visszaváltás feltételeit a fesztivál területén. Eddig kellett csak várnia Kádár Tamásnak a válaszra, most megkapta: e szerint az összes visszaváltható palack jó helyre kerül, a Mohu elvégzi feladatát és a Sziget is megkapja a pénzét.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsVéget ért a várakozás, a magyar kis- és középvállalkozások felsorakoztak a startvonal mögé a 2021-2027-es uniós ciklus slágerpályázataihoz. Sok lehetőség közül választhatnak most a cégek, elérhető fejlesztési forrás innovációs tevékenységre, munkakörülmények fejlesztésére, képzésre, digitalizációra, mint ahogy kamatmentes hitel is rendelkezésre áll meglehetősen széles körű felhasználási céllal. Az Economxnak fejlesztéspolitikai szakértő magyarázta el, melyik felhívás kinek szól.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsKomoly kihívásokkal néz szembe jelenleg a műanyagipar, és ez várhatóan a következő időszakban sem lesz másként. Igaz, ahogy a szektor nagyobb része jól vette az akadályokat a koronavírus-világjárványban, valamint az azt követő válságban, a nehézségek még erősebb együttműködésre is ösztönözhetik a piaci szereplőket. Konkoly-Thege Máté, a Thege-Plastic Kft. ügyvezetője szerint mind az autó-, mind az építőiparban vannak aggodalomra okot adó jelek, de árnyaltabb a kép annál, mint amit sok helyen olvashatunk. Hogyan épülnek vissza a rendelésállományok? Hogyan állhat helyre a fogyasztói bizalom? És miért gondolja úgy a szakember, hogy az akkumulátorgyártó cégek magyarországi terjeszkedése csak jót tesz a hazai műanyagiparnak?
Szerző(k): Gyöngyösi Balázs